controller xbox one con strani ronzii [Translate] Xbox one controller with strange buzzes

Discus and support controller xbox one con strani ronzii [Translate] Xbox one controller with strange buzzes in XBoX on Consoles to solve the problem; ciao, io ho comprato questo modello di controller xbox one il 30 gennaio 2019 qua vi metto il link del modello del mio controller... Discussion in 'XBoX on Consoles' started by blackurio, Nov 10, 2019.

1. blackurio
    blackurio Guest

controller xbox one con strani ronzii [Translate] Xbox one controller with strange buzzes

ciao, io ho comprato questo modello di controller xbox one il 30 gennaio 2019 qua vi metto il link del modello del mio controller
    https://www.google.com/search?q=con...cCegQIABAA&oq=contro****#imgrc=wFdVkzx3BqCuEM sapere
    come mai il mio controller xbox one con il cavo inserito fa degli strani ronzii nel centro tra select e start e vicino il led bianco, invece se tolgo il cavo e inserisco le batterie i ronzii si nella parte del tasto bluetooth e led bianco e si sentono ad'intermittenza
    tipo si sente per 1 secondo poi si sente tipo più piano e poi dopo 1 secondo più forte e continua all'infinito con questi strani ronzii, con il cavo inserito i ronzii si sentono più forti, prima di questo controller avevo altri 4 controller xbox one dello
    stesso modello però li ho dovuti cambiare da gamestop perchè con windows 10 dall'impostazione della taratura non erano centrati bene i 2 analogici destro e sinistro, il penultimo aveva aveva il problema dei ronzii che però con il cavo inserito si sentiva più
    piano di questo che controller che ho ora e comunque il sesto controller che cambio in meno di un'anno, come mai sono difettosi?
    questi ronzii che sento nel controller si chiama coil whine o mi sbaglio?
    se e il coil whine c'è il rischio che si può guastare tra qualche mese/anno per questo problema dei ronzii o posso stare tranquillo che il controller non si guaster per questi strani ronzii?
    come mai quello di gamestop quanto gli ho portato il penultimo per farmi dare quello che ho ora mi a dato uno scontrino nuovo con il codice QR e lo scontrino vecchio non me lo a dato?
    per la garanzia che mi rimangono 3 mesi si vede dal codice QR che c'è su questo scontrino che mi a dato per quest'ultimo controller?
    il controller xbox one lo uso solo sul pc perchè non ho la console xbox one.

fatemi sapere per le mie domande.

--------------------------

hello, I bought this xbox one controller model on January 30, 2019 here I put the link of my controller model

https://www.google.com/search?q=con...cCegQIABAA&oq=contro****#imgrc=wFdVkzx3BqCuEM why
    my xbox one controller with the cable inserted makes some strange buzzing in the center between select and start and near the white led, instead if I remove the cable and insert the batteries the buzzers get into the part of the bluetooth button and white
    led and they feel like an intermittent type you hear for 1 second then you feel more like a soft type and then after 1 second stronger and continues endlessly with these strange hums, with the cable inserted the buzzing sounds stronger, before this controller
    I had 4 other xbox one controllers of the same model but I had to change them from gamestop because with windows 10 from the setting of the calibration the 2 right and left analogs were not well centered, the penultimate had the problem of buzzing but with
    the cable inserted he felt more sluggish than this that the controller I have now and in any case the sixth controller I change in less than a year, why are they defective? these buzzing that I hear in the controller is called coil whine or am I wrong? if
    and the coil whine there is a risk that can be spoiled in a few months / year for this buzzing problem or can I be sure that the controller will not fail due to these strange buzzing? why the gamestop one because I brought the penultimate to give me what I
    have now gave me a new receipt with the QR code and the old receipt does not give it to me? for the guarantee that I have 3 months left you can see from the QR code that is on this receipt that I gave to the latter controller?

the controller xbox one I use only on the pc because I don't have the xbox one console.

let me know for my questions.

:)

blackurio, Nov 10, 2019
  2. blackurio Win User

Ciao, tipicamente i ronzii peggiorano col tempo, ma non si può sapere quanto è quando aumenteranno, possono rimanere uguali per anni anche.

------

Hi, typically the buzzes become worse with time passing, but it is not possible to know how much and when they will become louder, they can even remain equal for years.
    ok ti ringrazio molto per le risposte

-------

ok thank you very much for the answers
  3. blackurio Win User

Si il problema dei ronzii é piuttosto comune negli apparecchi elettronici, diventa un problema solo se é troppo fastidioso, ma non é causa di guasti più gravi. Se il ronzio é appena udibile direi che puoi tranquillamente tenerlo.

---------

Yes the buzzes problem is common in electronic equipment, it is an issue only if it is too annoying, but it will not cause other worse malfunctions. If the buzz is barely audible I think you can continue using your current controller
    ciao, grazie delle risposte, ma con il passare dei mesi / anni potrebberò aumentare questi ronzi? cioè si possono sentire poi più forte o posso stare tranquillo e non si sentiranno più forte con il passare dei mesi / anni?

----------

hello, thanks for the answers, but with the passing of the months / years could you increase these buzzes? that is, can they feel stronger then or can I feel comfortable and will not feel stronger with the passing of months / years?
  4. blackurio Win User

Aspetta, la garanzia su un nuovo prodotto è di 24 mesi, mentre su prodotti usati è di 12 mesi. Ti consiglio di non aprire il pad o modificarlo per non invalidare la garanzia. Portalo direttamente in negozio o contattali telefonicamente. Dovrebbero sostituirti
    il pad con uno nuovo.

---------------

Wait, the warranty on a new product is 24 months, while on used products it is 12 months. I advise you not to open the pad or modify it so as not to void the warranty. Take it directly to the store or contact them by phone. They should replace the pad with
    a new one.
    Ciao e grazie per la risposta, quindi e di 2 anni la garanzia visto che lo comprato nuovo da gamestop e quello di gamestop mi aveva detto che era 1 anno e invece per come ho capito non e vero.

Comunque mi sono informato anche con altre persone e mi hanno detto che dovrebbe essere il coil whine e se e veramente il coil whine mi hanno detto che non crea problemi cioè non si guaster il controller per questo motivo dei ronzii, quindi potrei anche
    tenermi il controller in questo modo visto che ho dovuto cambiare i primi 5 controller e non mi va di andare a cambiare anche questo da gamestop visto che c'è il rischio di capitare un'altro controller con gli analogici che non sono centrati bene e che si
    vede con la taratura di windows 10 o magari me ne danno un'altro con i ronzii cioè con il coil whine e quindi non so se ne vale la pena cambiare anche questo controller che ho ora che e il sesto controller.

Comunque i ronzii si sentono solo se avvicino l'orecchio vicino a questo controller xbox one.

----------------

Hello and thanks for the reply, so it's a 2 year warranty since I bought it new from gamestop and the gamestop one told me it was 1 year and instead as I understand it is not true.

However I also inquired with other people and they told me that it should be the coil whine and if it is really the coil whine they told me that it does not create problems, that is, the controller will
    not fail for this reason of buzzing, so I could also keep the controller in this way since I had to change the first 5 controllers and I don't feel like going to change this from gamestop as there is the risk of having another controller with the analogs that
    are not well centered and that you see with the calibration of windows 10 or maybe they give me another one with the buzzing ie with the coil whine and so I don't know if it's worth it to change this controller that I have now that is the sixth controller.

However can only be heard if you bring your ear close to this xbox one controller.
  5. DominumStige Win User

Aspetta, la garanzia su un nuovo prodotto è di 24 mesi, mentre su prodotti usati è di 12 mesi. Ti consiglio di non aprire il pad o modificarlo per non invalidare la garanzia. Portalo direttamente in negozio o contattali telefonicamente. Dovrebbero sostituirti
    il pad con uno nuovo.

---------------

Wait, the warranty on a new product is 24 months, while on used products it is 12 months. I advise you not to open the pad or modify it so as not to void the warranty. Take it directly to the store or contact them by phone. They should replace the pad with
    a new one.
  6. blackurio Win User

Ciao ragazzi e grazie delle risposte, comunque tutti nuovi erano quei controller come lo e quello che ho ora che e il sesto. non c'è un modo di ripararlo io stesso magari mettendo della colla adatta nella parte dove si sente il ronzio?

Quello di gamestop quanto gli ho portato il penultimo controller mi a dato uno scontrino nuovo con il codice QR e lo scontrino vecchio non me la ritornato, quindi non so se la garanzia dei 3 mesi rimanenti se si vede dal codice QR ?

anche se comunque non so se la garanzia e 1 o 2 anni da gamestop?

[Mod Translated - Hi guys and thanks for the answers, all new though were those controllers like the one I have now and the sixth. isn't there a way to repair it myself maybe putting some suitable glue in the part where you hear the hum?

That of GameStop, when I brought the penultimate controller to me, gave me a new receipt with the QR code and the old receipt didn't return, so I don't know if the guarantee of the remaining 3 months if you see from the QR code?

even if I don't know if the warranty is 1 or 2 years from GameStop?]
Thema:

Loading...
  1. controller xbox one con strani ronzii [Translate] Xbox one controller with strange buzzes - Similar Threads - controller con strani

2. los controles de xbox one serán compatibles con scarlett [Translation - Xbox One controls...

in XBoX on Consoles
    los controles de xbox one serán compatibles con scarlett [Translation - Xbox One controls...: hace un par de días varios medios de videojuegos ya dan como hecho que los controles y algunos otros periféricos de xbox one serán compatibles con la nueva xbox lo que suena genial, esta noticia...
  3. Chat vocale con controller Xbox One S (versione bluetooth) su Windows 10: come fare?...

in XBoX on Windows
    Chat vocale con controller Xbox One S (versione bluetooth) su Windows 10: come fare?...: Volevo sapere come posso utilizzare cuffie + microfono su un controller Xbox One S (versione bluetooth) collegato a un PC con Windows 10. Se collego delle cuffie nel controller, non si sente...
  4. Problemas con el control parental [Translation - Problems with parental control]

in XBoX on Consoles
    Problemas con el control parental [Translation - Problems with parental control]: Tengo un problema con mí xbox slim la compré usada pero tiene el control parental y no puedo hacer nada el antiguo dueño no la quito y no me puedo contactar con el que puedo hacer ?? Necesito...
  5. hola tengo un problema con mi control parental, no recuerdo cual es. [Translation - hello I...

in XBoX on Consoles
    hola tengo un problema con mi control parental, no recuerdo cual es. [Translation - hello I...: como puedo restablecer mi xbox 360 para poder desactivar nuevamente mi control parental??? --------------- [Mod Translation - how can I reset my xbox 360 so I can disable my parental control...
  6. Control xbox one x, si enciendo el xbox con el control no se enlaza [Xbox One x Control, if...

in XBoX on Consoles
    Control xbox one x, si enciendo el xbox con el control no se enlaza [Xbox One x Control, if...: Hola, alguien a podido solucionar el molesto detalle de que si tienes configurada la consola a que se apague totalmente, y la enciendes con e control, este nunca se enlaza, hay que quitar la pila...
  7. Problema con controller xbox per Windows [Problem with Xbox Controller for Windows]

in XBoX on Windows
    Problema con controller xbox per Windows [Problem with Xbox Controller for Windows]: Salve a tutti. Ho un problema con la levetta analogica sinistra. Praticamente, azionandola va a regolare il volume del sistema. Perché? Translation: [Hello everyone. I have a problem with...
  8. Problemas con mi control ELITE Xbox one[Problems with my control ELITE Xbox one]

in XBoX on Mobile
    Problemas con mi control ELITE Xbox one[Problems with my control ELITE Xbox one]: siento un restraso en mi control elite que no me perimete jugar en gears of wors 4 de manera correcta , el restraso se siente en todos los botones h es maso menos de unos 2 a 3 segudnos de...
  9. Problema con el mando de xbox one inalambrico para pc [Translation-Problem with the control...

in XBoX on Windows
    Problema con el mando de xbox one inalambrico para pc [Translation-Problem with the control...: Hola, lo que pasa es que me compre un mando de Xbox one con adaptador inalámbrico, los botones funcionan correctamente excepto los botones lt y rt, ningún juego me los detecta, pero al calibrar el...
  10. problema con el parental control [Problem with parental control]

in XBoX Accessibility
    problema con el parental control [Problem with parental control]: le puso un parental control al xbox y se me olvido [Translation - He put a parental control to the Xbox and I forgot ] 89a04f74-6ed4-4f7d-89e0-6de27cb670fd