Cuffie non funzionanti [Translation-Headphones not working]

Discus and support Cuffie non funzionanti [Translation-Headphones not working] in XBoX on Consoles to solve the problem; Inserisco le cuffie nel Pad della mia xbox One e non le rileva completamente! Aiuto... Discussion in 'XBoX on Consoles' started by DualsBlade, Feb 9, 2019.

1. DualsBlade
    DualsBlade Guest

Inserisco le cuffie nel Pad della mia xbox One e non le rileva completamente! Aiuto

---------------------------------------------------------------------------------

[Translation-I insert the headphones into the Pad of my Xbox One and does not detect them completely! Help ]

:)

DualsBlade, Feb 9, 2019
  2. DualsBlade Win User

Hello Blade,

Thanks for coming to the forums with your issue. Have a guide for you to try and see if it helps.

Fix for 3rdparty headsets

1.) power cycle console

2.)Go to settings> Kinect and Devices> Devices and Accessories> [...]> Assign controller to account> Update control> unassign account> test headset/chat

3.)Make sure mic is "ON" Press the home button> go to the Gear on the
    menu> Audio> Turn Mic off and on. OR go to settings> Kinect and Devices> Devices and Accessories> [...]>Audio> Mic on> Adjust volume.

4.)You can test your controller if it is broken by "Buzzing" the controller. The buzz feature is connected to the headset port, and if the controller does not buzz then the port may be damaged.
    [Turning on Vibration if it does not "Buzz"> Settings> Ease of Access>
    Controller> Vibration Settings> Turn on Vibration].

5.)Some mics are detachable and may be damaged so try testing the headset on another device to see if it works (Example: windows 10.

Test the Headset with Skype Test or Voice Recorder). If there is an issue with using the headset on an Xbox controller, you can try using a headset adaptor.

6.) Make sure there is no Enforcement on the account.

7.) Make sure the controller is not full of dust in the headset port (you can use compressed air to clear the dust).

8..) Make sure controller is fully charged/ change battery type.

9.) Use a headset adapter or standard headphones (Main fix)

10) Soft or full console reset. (may not work all the time)

Thanks,

Brad
    Non ha funzionato, so dirti peró che il controller collegato a un pc Windows 10 rileva le cuffie e fa parlare tranquillamente, e ho anche provato a fare una formattazione senza cancellare giochi e app
  3. XBF Brad A Win User

Hello Blade,

Thanks for coming to the forums with your issue. Have a guide for you to try and see if it helps.

Fix for 3rdparty headsets

1.) power cycle console

2.)Go to settings> Kinect and Devices> Devices and Accessories> [...]> Assign controller to account> Update control> unassign account> test headset/chat

3.)Make sure mic is "ON" Press the home button> go to the Gear on the
    menu> Audio> Turn Mic off and on. OR go to settings> Kinect and Devices> Devices and Accessories> [...]>Audio> Mic on> Adjust volume.

4.)You can test your controller if it is broken by "Buzzing" the controller. The buzz feature is connected to the headset port, and if the controller does not buzz then the port may be damaged.
    [Turning on Vibration if it does not "Buzz"> Settings> Ease of Access>
    Controller> Vibration Settings> Turn on Vibration].

5.)Some mics are detachable and may be damaged so try testing the headset on another device to see if it works (Example: windows 10.

Test the Headset with Skype Test or Voice Recorder). If there is an issue with using the headset on an Xbox controller, you can try using a headset adaptor.

6.) Make sure there is no Enforcement on the account.

7.) Make sure the controller is not full of dust in the headset port (you can use compressed air to clear the dust).

8..) Make sure controller is fully charged/ change battery type.

9.) Use a headset adapter or standard headphones (Main fix)

10) Soft or full console reset. (may not work all the time)

Thanks,

Brad
  4. baltyofgod Win User

Xbox one 1st version power supply

devi regolare impostando le tre opzioni che ti danno delle cuffie

(Mod Translation)

You have to adjust by setting the three options that give you headphones
  5. MRallamagoosa Win User

Cuffie xbox one

Non avendo molte informazioni specifiche, considerando che hai gi provato che le cuffie funzionano su un altro dispositivo, altre verifiche che puoi fare sono legate al controller:

- riesci a verificare le cuffie con un altro controller per escludere che il problema non sia il jack audio?

- puoi verificare se è necessario un aggiornamento del controller perché riconosca le cuffie:

https://support.xbox.com/it-it/xbox-one/accessories/update-controller-for-stereo-headset-adapter

(Mod Translation)

Not having much specific information, considering that you have already proven that the headphones work on another device, other checks you can make are related to the controller:

- can you check the headphones with another controller to rule out that the problem is not the audio jack?

- you can check if a controller update is needed to recognize the headset:

https://support.xbox.com/it-it/xbox-one/accessories/update-controller-for-stereo-headset-adapter
  6. rokyefranchy Win User

kinect problemi

ragazzi forze non ci capiamo,il problema mi e sorto xchè uno dei miei controller ha un difetto nel"entrata delle cuffie,se mentre giocavo staccavo le cuffie dal controller il sensore non funzionava come microfono chatt xchè il controller risultava sempre
    con la cuffia attaccata!!!!! ora avete capito? il problema si e risolto cambiando controller ora se gioco e sono in chatt con la cuffia e mi viene voglia di staccarla mi parte subito il sensore kinect come microfono chatt... capito????

[Translation: guys don't understand us, forces the issue and built me xchè one of my controller has a flaw in the "entry of the headphones if playing while disconnected, headphones from the controller the sensor wasn't working as Mike chatt xchè the
    controller was always with the cuff attached!!!!! now do you understand?
    the problem was solved by changing controller now if I play and I'm in chatt with headphones and I get the urge to pull it off I part your kinect sensor as Mike chatt ... understand????]
Thema:

Loading...
  1. Cuffie non funzionanti [Translation-Headphones not working] - Similar Threads - Cuffie non funzionanti

2. V-Buck non reçus [V-Buck not received]

in XBoX Games and Apps
    V-Buck non reçus [V-Buck not received]: Bonjour, cela fait depuis décembre que j'attends mes V-Bucks, une dame au service la clientèle m'avait dit d'attendre 2 semaines...nous sommes au mois de février et toujours rien....
  3. Aiuto! Non c'è più il livello salvato![Help! There is no longer the saved level!]

in XBoX Games and Apps
    Aiuto! Non c'è più il livello salvato![Help! There is no longer the saved level!]: Ciao a tutti! Ragazzi, un disastro: apro il gioco (Shadow of the Tomb Raider) con cui giocavo da mesi, cambio profilo perché era attivo quello di mio fratello, seleziono continua partita che...
  4. abonamento non richiesto (Subscription not required)

in XBoX on Consoles
    abonamento non richiesto (Subscription not required): Salve, avrei bisogno di una risposta se possibile, a Dicembre 2018 ho affettuato un aquisto per la xbox one s di mio figlio, almeno per provare per un mese per un costo in offerta di €. 1,00, sta...
  5. Perché il mio account non esiste più? [Why does my account no longer exist?]

in XBoX Accessibility
    Perché il mio account non esiste più? [Why does my account no longer exist?]: L ho usato fino a giovedì su xbox ed ora mi chiede la password la inserisco è mi dice che non é quella giusta ci riprovo mille volte poi scopro che questo account non esiste più, allora cerco di...
  6. Xbox non rileva le cuffie [Edit - Translation] - Xbox does not detect the headphones

in XBoX on Consoles
    Xbox non rileva le cuffie [Edit - Translation] - Xbox does not detect the headphones: Buona sera, è da un po' che ormai la mia Xbox non mi rileva le cuffie, appena le inserisco non si sente e non posso parlare, ho provato ad usarle su un pc con Windows 10 con lo stesso Pad e lì...
  7. Problema cuffie xbox one [Translation - Problem headset xbox one]

in XBoX Accessibility
    Problema cuffie xbox one [Translation - Problem headset xbox one]: Buonasera, ho un problema relativo alle cuffie con xbox one, collegandole al pad su xbox non me le rileva(non si sente l'audio e il mic non funziona,insomma non le rileva per niente) così ho...
  8. Cuffie xbox one

in XBoX Accessibility
    Cuffie xbox one: Buonasera, ho un problema relativo alle cuffie con xbox one, collegandole al pad su xbox non me le rileva(non si sente l'audio e il mic non funziona,insomma non le rileva per niente) così ho...
  9. cuffie in dotazione xbox one

in XBoX Games and Apps
    cuffie in dotazione xbox one: Perché non riesco a sentire e chattare con le cuffie in dotazione? xbox one se le uso per sentire la tv funzionano mentre quando le inserisco nel controller sento solo fruscii devo fare qualche...
  10. Cuffie hdmi

in XBoX on Consoles
    Cuffie hdmi: Salve, si può collegare un paio di cuffie a Xbox tramite HDMI? [MOD Translation] Hi, can you connect a pair of headphones to Xbox via HDMI? 886c2b85-2af7-4643-b5d3-5a72725cf784