Dúvida sobre a compra de Gift Card Digital[Questions about Digital Gift Card purchase]

Discus and support Dúvida sobre a compra de Gift Card Digital[Questions about Digital Gift Card purchase] in XBoX Sales and Promo to solve the problem; Primeiramente, boa tarde, espero que estejam todos bem neste período atribulado pelo qual estamos passando. Enfim, minha dúvida possui dois pontos... Discussion in 'XBoX Sales and Promo' started by Vinicius Eduardo Bomfim, Sep 16, 2020.

1. Dúvida sobre a compra de Gift Card Digital[Questions about Digital Gift Card purchase]

Primeiramente, boa tarde, espero que estejam todos bem neste período atribulado pelo qual estamos passando.

Enfim, minha dúvida possui dois pontos essenciais.

1- Eu gostaria de saber se lojas que oferecem a possibilidade da compra de códigos através do sistema de Gift Cards Digitais em seus sites, como: Lojas Americanas e Submarino, são revendedoras oficiais e portanto, opções seguras para efetuar a compra de
    tais “Gift Cards” que as mesmas disponibilizam (Xbox Live 12 meses, Cartão Presente de 100 reais, Game Pass Ultimate), visando evitar uma transação fraudulenta que poderia resultar no banimento de minha conta/console, como vemos em vários depoimentos de pessoas
    pela internet, que optaram por uma opção muito mais barata ou que foram enganadas por oportunistas com cartões clonados.

2- Notei que o aplicativo PicPay, do qual sou usuário a certo tempo, também oferece a opção de efetuar a compra de códigos com a mesma finalidade das lojas citadas acima. O PicPay também seria um revendedor autorizado e seguro para tais compras?

Ficaria muito agradecido se pudessem sanar minha dúvida.

[Translation - First of all, good afternoon, I hope you are all well in this troubled period that we are going through.

Anyway, my question has two essential points.

1- I would like to know if stores that offer the possibility to purchase codes through the Digital Gift Card system on their websites, such as: Lojas Americanas and Submarino, are official resellers and therefore, safe options to purchase such “Gift”
    Cards ”that they provide (Xbox Live 12 months, Gift Card for 100 reais, Game Pass Ultimate), in order to avoid a fraudulent transaction that could result in the banning of my account / console, as we see in several testimonials from people over the internet,
    which they opted for a much cheaper option or who were deceived by opportunists with cloned cards.

2- I noticed that the PicPay application, of which I have been a user for some time, also offers the option to purchase codes with the same purpose of the stores mentioned above. Would PicPay also be an authorized and safe reseller for such purchases?

I would be grateful if you could answer my question]

:)

Vinicius Eduardo Bomfim, Sep 16, 2020
  2. XBF Ezra G Win User

Dúvida sobre a compra de Gift Card Digital[Questions about Digital Gift Card purchase]

Hello Vinicius Eduardo Bomfim,

Thank you for your post. I understand you have some questions about purchasing Xbox Gift Cards/Codes. If you purchase a code online and you are able to redeem it on your account, there would be no repercussions. If you purchase a code and it produces an
    error message, please follow the steps on this page:
    Troubleshoot Xbox Gift Cards and Codes
    .

I hope this helps.
  3. XBF Brad A Win User

Which is better, Microsoft Gift Card or Xbox Gift Card?

Hi Ammon,

Thanks for coming to the forums with your question about the gift cards. Microsoft gift cards and Xbox gift cards are for both Microsoft and Xbox.

This is directly from the
    Microsoft gift card
    :

With a Microsoft Gift Card, give the freedom to pick the gift they want. It can be used to buy devices, games, software, apps, movies, and more. There are no fees or expiration dates to worry about. This digital gift code is good for purchases
    at Microsoft Store online, on Windows, and on Xbox. It cannot be used for purchases at physical Microsoft Stores.

This is directly from the
    Xbox gift card
    :

With an Xbox Gift Card, give the freedom to pick the gift they want. It can be used to buy the hottest new Xbox full game downloads, apps, movies, TV shows, devices, and more. There are no fees or expiration dates to worry about. This digital
    gift code is good for purchases at Microsoft Store online, on Windows, and on Xbox. It cannot be used for purchases at physical Microsoft Stores.

If you are purchasing devices like Xbox console, surface pro they are limited to being used for them.

If you will be mainly using these on an Xbox console, then the Xbox gift card is perfect.

Thanks,

Brad
  4. darkist1 Win User

What's the easiest way to gift my friend Digital copies of Original Xbox Games?

You can maybe even just purchase him the digital gift card or gift him a game directly.
  5. XBF Brad A Win User

Microsoft Account- Unable to use

Hello There,

Thanks for coming to the forums. If you purchase any gift card through rewards, it will be added to that account. Also same for buying digital codes, there is a way but you must make sure to select digital code. The easiest way would be to add the card on
    the child account purchase the item or currency on his account. The other alternative is when you are out again, at any place that sells gift cards you can purchase one there. Just checked online you need to select Xbox gift card digital code. Here is a link
    directly to the digital code

https://www.microsoft.com/p/xbox-gi...h=1&wa=wsignin1.0&activetab=pivot:overviewtab

Thanks,

Brad
  6. Smwutches Win User

Microsoft Rewards Points

You would have to redeem them for an Xbox gift card and then you can use the money from your gift card to purchase digital content.

Keep in mind, in order to use currency from gift cards for 360 content, you do have to make the purchase from a 360 console.
Thema:

Loading...
  1. Dúvida sobre a compra de Gift Card Digital[Questions about Digital Gift Card purchase] - Similar Threads - Dúvida sobre compra

2. DÚVIDA[Translation-Doubt]

in XBoX Games and Apps
    DÚVIDA[Translation-Doubt]: Bom dia, meu nome JOGADOR CALVES72RJ, sou assinante da EA PLAY, pode me dizer se vou ter que fazer mais uma assinatura GAME PASS para jogar games na EA PLAY? [Translation-Good morning, my name...
  3. Dúvida entre contas microsift e gamertag xbox[Translation-Question between microsoft and...

in XBoX Games and Apps
    Dúvida entre contas microsift e gamertag xbox[Translation-Question between microsoft and...: Boa noite, gostaria de tirar uma dúvida, na verdade tentar buscar uma solução, talvez fique um pouco confuso, mas vou tentar me explicar da melhor maneira possível. Eu tenho duas gamertags que...
  4. Blz galera será que podem tirar uma dúvida? [Mod Translation - guys can you ask a question?]

in XBoX on Consoles
    Blz galera será que podem tirar uma dúvida? [Mod Translation - guys can you ask a question?]: Minha assinatura do xboxgamepass ultimate está em atraso ,meu cartão de crédito acabou limite. Mas comprei um gift card de xboxgamepass ultimate 3 meses mas quando tento usa lo da erro Por causa...
  5. Dúvida [Mod Translation-Doubt]

in XBoX Sales and Promo
    Dúvida [Mod Translation-Doubt]: Se uma pessoa fizer uma compra com um cartão sem permissão e o dono do cartão ligar para o banco e cancelar, a conta que fez tal compra é punida ? [Mod Translation-If a person makes a purchase...
  6. Dúvidas sobre meu saldo[Translation-Questions about my balance]

in XBoX Sales and Promo
    Dúvidas sobre meu saldo[Translation-Questions about my balance]: Tenho um saldo de 15 reais na minha conta e queria comprar algo que custa 19 reais.É possível eu completar os 4 reais com o cartão de crédito? Se sim como faço isso? [Translation-I have a balance...
  7. Dúvida sobre valor de bundle de expansões do forza 4[Translation-Doubt about Forza 4...

in XBoX Sales and Promo
    Dúvida sobre valor de bundle de expansões do forza 4[Translation-Doubt about Forza 4...: Assinei o xbox game pass (PC) para jogar o jogo Forza 4. Estou interessado em comprar as expansões porém algo me deixou intrigado. A expansão ilha da fortuna custa R$51,70 e a expansão lego custa...
  8. Dúvida sobre comprar jogos do Xbox 360 pelo console Xbox One

in XBoX on Consoles
    Dúvida sobre comprar jogos do Xbox 360 pelo console Xbox One: Eu desejo comprar um título um jogo no caso seria o Black ops 2 que se encontra como jogo do Xbox 360 porém pelo console não é possível então gostaria de saber se eu comprar pelo site conectado a...
  9. Dúvida sobre Diablo III e a expansão Reaper of Souls

in XBoX on Consoles
    Dúvida sobre Diablo III e a expansão Reaper of Souls: Pessoal, boa noite. Eu tenho uma dúvida: para jogar a expansão Reaper of Souls, eu tenho que ter o Diablo III? Pois eu to sem dinheiro para comprar os dois de uma vez, e queria jogar o Reaper of...
  10. Dúvida sobre GWG de dezembro

in XBoX on Consoles
    Dúvida sobre GWG de dezembro: Esse The Raven vai ser o jogo completo ou só o primeiro episodio? alguém sabe dizer isso? cc49e846-36e6-4e07-9de6-4bf62d3ea5bf