FRITZ!Box 7360: Verbindung mit wlan nicht möglich[Connection with wlan not possible]

Discus and support FRITZ!Box 7360: Verbindung mit wlan nicht möglich[Connection with wlan not possible] in XboX Networking Hardware to solve the problem; FRITZ!Box 7360: Verbindung mit wlan nicht möglich[Connection with wlan not possible] Hallo Spedeye, Konntest du das Problem bereits lösen? Der... Discussion in 'XboX Networking Hardware' started by Spiedeye, May 7, 2019.

1. Spiedeye
    Spiedeye Guest

FRITZ!Box 7360: Verbindung mit wlan nicht möglich[Connection with wlan not possible]

Hallo Spedeye,

Konntest du das Problem bereits lösen? Der "Hardreset" den
    {Parity}
    vorgeschlagen hat, bringt in der Tat sehr oft etwas. Was bringt die XBOX denn für eine Fehlermeldung bzw. was für ein Fehlerbild? Vielleicht können wir es dann zusammen eingrenzen.

[Translation - Hello Spedeye,Could you solve the problem already? The "hard reset" suggested by {Parity}, in fact, very often brings something. What brings the XBOX because of an error message or what kind of error? Maybe then we can narrow it down
    together.]

:)

Spiedeye, May 7, 2019
  2. FriDayXVI Win User

Hallo Spedeye,

Konntest du das Problem bereits lösen? Der "Hardreset" den
    {Parity}
    vorgeschlagen hat, bringt in der Tat sehr oft etwas. Was bringt die XBOX denn für eine Fehlermeldung bzw. was für ein Fehlerbild? Vielleicht können wir es dann zusammen eingrenzen.

[Translation - Hello Spedeye,Could you solve the problem already? The "hard reset" suggested by {Parity}, in fact, very often brings something. What brings the XBOX because of an error message or what kind of error? Maybe then we can narrow it down
    together.]
  3. {Parity} Win User

Verbindung mit wlan nicht möglich[Connection with wlan not possible]

Try performing a hard reset EXACTLY like this. Hold the power button on the console for 8 seconds or until the power shuts down completely.
    Unplug the power cord from the back of the console for 5 minutes.
    Plug the power cord back in and restart the console.

If none of the suggestions work then you should probably contact
    Xbox Support
    and have it repaired.
  4. SenTinaL Oz Win User

Known Issues

I have noticed there is a newer Firmware for the 7390 listed, but it is German ... would this be ok for an Australian Fritz?

FRITZ.Box_Fon_WLAN_7390.AnnexB.84.06.00.image 24-Oct-2013 10:15 15M

". FRITZ.Box_Fon_WLAN_7390 image *" containing the update file in this directory

the current firmware (system software) for Box Fon WLAN 7390th

Caution: This firmware is only for FRITZ Box Fon WLAN 7390 suitable!

Product: FRITZ Box Fon WLAN 7390!

Version: FRITZ OS 6.00 (84.06.00)

Language: German

Release date: 28/10/2013
  5. Ennileah ☆ Win User

Xbox One S - Verbindung mit Wlan nicht möglich! [Translation-Xbox One S - connection with Wi-Fi not possible!]

Hallo Sind Sie im Xbox Insiders-Programm? Wenn ja, wäre der beste Ort zum Posten auf der Xbox Insiders Reddit. Es kann sein, dass der Patch beim Herunterladen beschädigt wurde. Ich sehe oft, dass dies
    anderen Insidern passiert, und das ist mir schon mal passiert. In diesem Fall funktioniert möglicherweise ein Zurücksetzen der Konsole auf die Werkseinstellungen. Sie können das Programm auch verlassen und wieder die öffentliche Version des Betriebssystem-Builds
    verwenden, wenn Sie diesen neuesten Patch nicht für Sie zum Laufen bringen können.

Xbox Insiders Reddit

Translation

Hello

Are you in the Xbox Insiders Programme? If so the best place to post would be on the Xbox Insiders Reddit. It could be that the patch was corrupted on download, I often see that happening to other Insiders, and it has
    happened to me before now. If thats the case, a factory reset of the console may work for you. You could opt to leave the programme and go back to using the public release Operating System Build also if your unabke to get this latest patch working for you.
  6. RandyAU93 Win User

Xbox One S - Verbindung mit Wlan nicht möglich! [Translation-Xbox One S - connection with Wi-Fi not possible!]

I would try the following options:

First, power-cycle the console. Press and hold the power button on the front of the console for several seconds, holding it down until the console shuts itself off. Or, press and hold the Guide button on your controller, then choose "Restart console" from
    that menu. Both of these will cause the console to delete old cached data that might be causing problems. If you are using the console itself, you will need to turn it back on after about 15-20 seconds, while the "restart console" feature will automatically
    turn it back on.

If it fails, try deleting and re-adding your network information, as if the console was new.

Lastly, if that also fails, try a console reset. To do this, go to Settings -> System -> Reset console. When prompted, be sure to choose "Keep my games & apps", as the other option will wipe the console's hard drive, meaning you have to install everything
    again. This is a more thorough version of the first option.

Let us know what happens!

Translating to German using bing.com/translate:

Ich würde die folgenden Optionen ausprobieren:

Schalten Sie zunächst die Konsole mit dem Strom ein. Halten Sie den Ein-/Ausschalter auf der Vorderseite der Konsole einige Sekunden lang gedrückt, und halten Sie ihn gedrückt, bis sich die Konsole selbst abschaltet. Oder halten Sie die Guide-Taste auf Dem
    Controller gedrückt und wählen Sie dann in diesem Menü die Option "Konsole neu starten". Beides führt dazu, dass die Konsole alte zwischengespeicherte Daten löscht, die möglicherweise Probleme verursachen. Wenn Sie die Konsole selbst verwenden, müssen Sie
    sie nach etwa 15-20 Sekunden wieder einschalten, während die Funktion "Neustartkonsole" sie automatisch wieder einschaltet.

Wenn dies fehlschlägt, versuchen Sie, die Netzwerkinformationen zu löschen und erneut hinzuzufügen, als ob die Konsole neu wäre.

Wenn dies ebenfalls fehlschlägt, versuchen Sie es mit einem Konsolen-Reset. Um dies zu tun, gehen Sie zu Einstellungen -> System -> Konsole zurücksetzen. Wenn Sie dazu aufgefordert werden, wählen Sie "Meine Spiele & Apps beibehalten", da die andere Option
    die Festplatte der Konsole löscht, was bedeutet, dass Sie alles wieder installieren müssen. Dies ist eine gründlichere Version der ersten Option.

Lassen Sie uns wissen, was passiert!
Thema:

Loading...
  1. FRITZ!Box 7360: Verbindung mit wlan nicht möglich[Connection with wlan not possible] - Similar Threads - FRITZ Box 7360

2. Fritz BOx

in XBoX on Consoles
    Fritz BOx: Hallo ich kann mich über meine Fritzbox nicht mit der Xbox wia w-lan verbinden [translation-Hello I can't connect to the Xbox via w-lan via my Fritzbox] fe4b5333-e944-4173-a1b3-982ddea7ea3d
  3. Fritz!Box Fritz!Box: Netzwerkprobleme bei fifa 19 [Network problems at FIFA 19]

in XboX Networking Hardware
    Fritz!Box Fritz!Box: Netzwerkprobleme bei fifa 19 [Network problems at FIFA 19]: Fritz!Box (Modems/Gateways) Fritz!Box: Netzwerkprobleme bei fifa 19 [Network problems at FIFA 19] Hey Marv! From what I could understand, any game mode in which you are matched up with a friend,...
  4. Fritz!Box Fritz!Box: Forza Horizon 4. Online not working

Fritz!Box Fritz!Box: Forza Horizon 4. Online not working: Fritz!Box (Modems/Gateways) Fritz!Box: Forza Horizon 4. Online not working Hello Chris, Try following this [ANSWERED] [PC] Can't connect to Horizon Life (DNS error) page for the current...
  5. Fritz!Box Fritz!Box: Ich kann mich nicht mit meinem -Funknetzwerk verbinden, mit dem Lan kabel ...

Fritz!Box Fritz!Box: Ich kann mich nicht mit meinem -Funknetzwerk verbinden, mit dem Lan kabel ...: Fritz!Box (Modems/Gateways) Fritz!Box: Ich kann mich nicht mit meinem -Funknetzwerk verbinden, mit dem Lan kabel funzt es aber, kann mir jemand helfen. Hey Norbert! Thanks for bringing this issue...
  6. Fritz!Box FRITZ!Box 7490: Xbox 1 wifi receiver

Fritz!Box FRITZ!Box 7490: Xbox 1 wifi receiver: Fritz!Box (Modems/Gateways) FRITZ!Box 7490: Xbox 1 wifi receiver To contact xbox support: (800) 469-9269 if you're in the US/Canada or http://support.xbox.com/contact-us...
  7. Fritz!Box FRITZ!Box 7490: Xbox one party join problems

Fritz!Box FRITZ!Box 7490: Xbox one party join problems: Fritz!Box (Modems/Gateways) FRITZ!Box 7490: Xbox one party join problems Check this link for a possible solution: https://support.xbox.com/en-US/xbox-one/networking/nat-error-solution...
  8. Fritz!Box FRITZ!Box 7360: Two Xbox Ones - One Big Issue

Fritz!Box FRITZ!Box 7360: Two Xbox Ones - One Big Issue: Fritz!Box (Modems/Gateways) FRITZ!Box 7360: Two Xbox Ones - One Big Issue Hello there, i have some issues with my Xbox One. I cant play with my Xbox One at the same time, when my father plays...
  9. Fritz!Box: What's wrong with my internet?

Fritz!Box: What's wrong with my internet?: Fritz!Box (Modems/Gateways): What's wrong with my internet? I wanted to play a song with the Groove app at Xbox Live, but when I selected the song I instantly got an error. It says: The Xbox...
  10. Fritz!Box: can't find Tereda ip

Fritz!Box: can't find Tereda ip: Fritz!Box (Modems/Gateways): can't find Tereda ip sign in to the GUI of your Fritzbox, there is an option to enable Teredo. This feature is disabled on the Fritzbox, by default, but need to be...