Impossibile connettersi alla rete wireless [Translation - Unable to connect to the wireless...

Discus and support Impossibile connettersi alla rete wireless [Translation - Unable to connect to the wireless... in XBoX Accessibility to solve the problem; Non riesco da ieri sera a connettermi alla rete wifi ------ [Mod Translation - Since last night I can't connect to the wifi network]... Discussion in 'XBoX Accessibility' started by MassimoCarboni, Jul 12, 2019.

1. Impossibile connettersi alla rete wireless [Translation - Unable to connect to the wireless...

Non riesco da ieri sera a connettermi alla rete wifi

------

[Mod Translation - Since last night I can't connect to the wifi network]

:)

MassimoCarboni, Jul 12, 2019
  2. XBF Amber M Win User

Impossibile connettersi alla rete wireless [Translation - Unable to connect to the wireless network]

Hi MassimoCarboni,

Thanks for reaching out to us in the forums for this issue in getting connected to your wireless network. I recommend that you try troubleshooting using our Xbox
    One Wireless Network Connection Solution
    to see if this will then get your console back on the network and you back in the game.

Give this a try and let us know the results.

I hope this helps you out!
  3. {Parity} Win User

Impossibile connettersi alla rete wireless [Translation - Unable to connect to the wireless network]

Try performing a hard reset EXACTLY like this. Hold the power button on the console for 8 seconds or until the power shuts down completely.
    Unplug the power cord from the back of the console for 5 minutes.
    Plug the power cord back in and restart the console.
  4. denis97g Win User

5. Mister Darcy-9112DFB Win User

impossibile connettersi a Xbox LIVE

Hey there, iRobotR3V3NG3i. I'm not sure I 100% understand your question, but I can gather that you're having some trouble connecting to LIVE. Can you please take a look at this sticky and post your replies to the questions in bold at the bottom of the page:

forums.xbox.com/.../155724.aspx
    ? This will help provide us some extra context behind your situation so we can get the troubleshooting process started. Thanks!
  6. iRobotR3V3NG3i Win User

impossibile connettersi a Xbox LIVE

Problem solved :i downloaded the profile again!
Thema:

Impossibile connettersi alla rete wireless [Translation - Unable to connect to the wireless...

Loading...
  1. Impossibile connettersi alla rete wireless [Translation - Unable to connect to the wireless... - Similar Threads - Impossibile connettersi alla

2. Impossibile accedere a cloud storage su XBOX ONE / Imbossible to access cloud storage on...

in XBoX on Consoles
    Impossibile accedere a cloud storage su XBOX ONE / Imbossible to access cloud storage on...: Buongiorno, volevo trasferire i miei salvataggi di MGSV Phantom Pain da x360 alla mia XboxOne tuttavia anche dopo aver copiato i dati sul cloud di xbox live ultimate essi risultano sincronizzati...
  3. Impossibile accedere a Xbox live [Translate] Can't sign in to Xbox live

in XBoX Accessibility
    Impossibile accedere a Xbox live [Translate] Can't sign in to Xbox live: come risolvo? [Translate] how do I fix it? [img] 336dc2b5-0afd-427d-ad22-f39e965af1d2
  4. Impossibile installare l'aggiornamento [Translate] Unable to install the update

in XBoX on Consoles
    Impossibile installare l'aggiornamento [Translate] Unable to install the update: Codice di stato 3F45-3F4A-1801-0300-C800-0036 [Translate by Mod] Status code 3F45-3F4A-1801-0300-C800-0036 1a09109a-edde-4135-b378-c1679ae1719a
  5. impossibile accedere ad xbox live (Unable to access Xbox live)

in XBoX Games and Apps
    impossibile accedere ad xbox live (Unable to access Xbox live): buongiorno non riesco ad accedere ad xbox live dal mio pc. In pratica stanotte ho lasciato acceso il mio pc perchè stava scaricando un gioco dal Microsoft Store, quindi stamattina l'ha...
  6. impossibile accedere a xbox live [Translate] Cannot access Xbox Live

in XBoX Games and Apps
    impossibile accedere a xbox live [Translate] Cannot access Xbox Live: buongiorno non riesco ad accedere ad xbox live dal mio pc. In pratica stanotte ho lasciato acceso il mio pc perchè stava scaricando un gioco dal Microsoft Store, quindi stamattina l'ha...
  7. Impossibile accedere a xbox live [Translation - Cannot access Xbox Live]

in XBoX on Windows
    Impossibile accedere a xbox live [Translation - Cannot access Xbox Live]: codice errore 0xcffff82e datemi una manno grazie -------------------------------- [Translation - Error code 0xcffff82and give me a Manno thank you] c0d31459-bc87-40d6-a3ee-a49a909a9622
  8. Impossibile visualizzare il blocco del contenuto in questo momento

in XBoX Accessibility
    Impossibile visualizzare il blocco del contenuto in questo momento: come da titolo se Accedo con il mio profilo ricevo questo messaggio e non posso visualizzare le scelte e i giochi aggiunti alla home Se però cambio profilo e utilizzo quello di un amico tutto...
  9. Aggiornamento Minecraft Xbox One impossibile se non pagando [Edit - translation] - Minecraft ...

in XBoX Games and Apps
    Aggiornamento Minecraft Xbox One impossibile se non pagando [Edit - translation] - Minecraft ...: Ho acquistato una copia usata su disco del suddetto gioco. Una volta installato sulla console, dal menù del gioco mi propone un aggiornamento gratuito (scritto proprio "aggiorna gratuitamente")....
  10. Impossibile giocare al multiplayer con xbox one connessa tramite Vodafone station

in XBoX on Consoles
    Impossibile giocare al multiplayer con xbox one connessa tramite Vodafone station: Salve, ho un problema da circa un mese, ovvero non riesco a giocare in multiplayer con la mia xbox one connessa tramite Vodafone station revolution. I servizi dell'abbonamento funzionano, xbox...