Jogos comprados na Microsoft Store não iniciam (Games purchased from the Microsoft Store do...

Discus and support Jogos comprados na Microsoft Store não iniciam (Games purchased from the Microsoft Store do... in XBoX on Windows to solve the problem; Olá, recemente eu comprei Resident Evil 7 e Gears of War 4 e instalei no PC. No entanto, eu não consigo iniciar nenhum desses 2 jogos. Basicamente, o... Discussion in 'XBoX on Windows' started by MarcusBião, Jan 5, 2019.

1. MarcusBião
    MarcusBião Guest

Jogos comprados na Microsoft Store não iniciam (Games purchased from the Microsoft Store do...

Olá, recemente eu comprei Resident Evil 7 e Gears of War 4 e instalei no PC. No entanto, eu não consigo iniciar nenhum desses 2 jogos. Basicamente, o jogo abre pois eu vejo ele consumindo memória RAM pelo gerenciador de tarefas, no entanto, ele carrega infinitamente
    como se não conseguisse sincronizar com algo.

Translate-Hello, I re-purchased Resident Evil 7 and Gears of War 4 and installed it on the PC. However, I can not start any of these 2 games. Basically, the game opens because I see it consuming RAM by the Task Manager, however, it loads infinitely
    as if it could not synchronize with something.

:)

MarcusBião, Jan 5, 2019
  2. MarcusBião Win User

Jogos comprados na Microsoft Store não iniciam (Games purchased from the Microsoft Store do not start)

Hi there Marcus,

Thanks for the reply. I'm sorry to hear about the issue with the Xbox app. Corrupted data may cause the app to not to work properly.

Here are two steps on how to isolate system issues:

Method 1:perform a clean boot,
    this helps eliminate software conflicts that occur when you install a program or an update or when you run a program in Windows 10. Here is the
    link on
    how to perform a clean boot.

Method 2:
    Here is a
    link
    on how to download Apps Troubleshooter.

Have you tried to uninstall/re-install the Xbox App?

Here are steps below on how to uninstall and reinstall Xbox app:

1. Click Start, and then type Windows PowerShell on the search box.

2. Right-click, and then select Run as administrator.

3. Type the following command to uninstall Xbox app: Get-AppxPackage
    *xboxapp*|
    Remove-AppxPackage

4. Hit Enter.

Launch Windows Store and download Xbox App.

I hope this helps.
    Let us
    know the results
    Hey Crystal, eu tentei tudo que você me indicou(clean boot, troubleshooter e a reinstalação do Xbox app) e não funcionou. Porém quando eu fiz o troubleshooter, ele me indicou
    que há apps travados/ com falha, porém não foi corrigido :/

Segue
    uma foto do meu problema

Translate-Follow a picture of my problem
  3. MarcusBião Win User

Jogos comprados na Microsoft Store não iniciam (Games purchased from the Microsoft Store do not start)

Hi there Marcus,

Thanks for the reply. I'm sorry to hear about the issue with the Xbox app. Corrupted data may cause the app to not to work properly.

this helps eliminate software conflicts that occur when you install a program or an update or when you run a program in Windows 10. Here is the
    link on

Method 2:
    Here is a
    link

*xboxapp*|
    Remove-AppxPackage

4. Hit Enter.

I hope this helps.
    Let us
    know the results
    Hey Crystal, eu tentei tudo que você me indicou(clean boot, troubleshooter e a reinstalação do Xbox app) e não funcionou. Porém quando eu fiz o troubleshooter, ele me indicou
    que há apps travados/ com falha, porém não foi corrigido :/

Translate-Hey Crystal, I tried everything you indicated to me (clean boot, troubleshooter and reinstalling the Xbox app) and it didn't work. However when I did the troubleshooter, it indicated to me that there are apps locked/faulted, but it was
    not corrected:/
  4. XBF Crystal P Win User

Hi there Marcus,

link on

Method 2:
    Here is a
    link

*xboxapp*|
    Remove-AppxPackage

4. Hit Enter.

I hope this helps.
    Let us
    know the results
  5. MarcusBião Win User

Hello Marcus,

Sorry for the issue with the games. When you try and launch these games are you going through the Xbox app on the PC? If you are we suggest making sure windows is fully up to date.

Thanks,

Brad
    Olá Brad, eu acabei de checar e está tudo ok com a data

Translate-Hello Brad, I just checked and everything is OK with the date
  6. MarcusBião Win User

Hey Marcus thanks for keeping in touch!

In an effort to be really thorough we suggest restarting the Network Hardware (router and modem) since there seems to be some timing out issues. To do this unplug both from the power for 3-5 minutes. After this has been done try it again and let us know
    how it goes!
    O mesmo problema continua ocorrendo... :´(

Atualização: Percebi que sempre quando inicio qualquer jogo pelo Xbox App, não só o processo do jogo abre mas também o Runtime Broker.

Translate-Update: I realized that whenever I start any game through the Xbox App, not only does the game process open but also the Runtime Broker.
Thema:

Loading...
  1. Jogos comprados na Microsoft Store não iniciam (Games purchased from the Microsoft Store do... - Similar Threads - Jogos comprados Microsoft

2. Nomenclatura Jogo Snoopy [Snoopy Game nomenclature]

in XBoX Games and Apps
    Nomenclatura Jogo Snoopy [Snoopy Game nomenclature]: Estou tendo um problema no jogo "A grande aventura de Snoopy: Peanuts, o Filme" (The Peanuts Movie: Snoopy's Grand Adventure). O jogo antes de ser instalado aparece normalmente o nome do jogo na...
  3. Jogos HD Externo[External HD Games]

in XBoX on Consoles
    Jogos HD Externo[External HD Games]: Gostaria de compartilhar um problema que estou tendo após realizar a última atualização do Xbox (10.0.17763.4085). Após realizar essa atualização os jogos que estão no HD Externo (Uns 75 jogos)...
  4. Apos restaurar o XBOX One, não consigo recuperar o progresso do jogo

in XBoX Games and Apps
    Apos restaurar o XBOX One, não consigo recuperar o progresso do jogo: Meu Xbox One estava dando o erro da tela verde e tive que restaurar o console. Ocorre que ao reinstalar o FORTNITE, perdi todo o progresso, mas consigo visualizar o progresso no site do XBOX na...
  5. trasnferir jogos comprados para outra conta[transfer purchased games to another account]

in XBoX Games and Apps
    trasnferir jogos comprados para outra conta[transfer purchased games to another account]: ola eu criei uma conta pra ser a minha principal porem eu tenho um jogo comprado nesta conta seria possível transferir a posse desse jogo para a minha conta nova? [Translation - Hi, I created...
  6. Desinstalar jogo comprado (Mod Translation: Uninstall Game purchased)

in XBoX Games and Apps
    Desinstalar jogo comprado (Mod Translation: Uninstall Game purchased): Ola a todos! Preciso de espaço no meu HD, para instalar outro jogo, porem os jogos que tenho sao comprados direito da Microsoft, se eu deletar, posso perder-lo? Ou posso futuramente baixar...
  7. Problema em instalar um jogo, já comprado [Edit - Translation] - Problem installing a game,...

in XBoX on Windows
    Problema em instalar um jogo, já comprado [Edit - Translation] - Problem installing a game,...: ontem comprei um jogo chamado Youtubers life omg e eu não consigo baixa-lo e instala-lo,alguém pode me ajudar? [Edit - Translation] - yesterday I bought a game called Youtubers life omg and I can...
  8. Posso jogar jogos comprados na Microsoft Store offline no Xbox One? [Translation - Can I play ...

in XBoX Games and Apps
    Posso jogar jogos comprados na Microsoft Store offline no Xbox One? [Translation - Can I play ...: Comprei um Xbox One S recentemente e procurei algum tópico relacionado a esta minha dúvida mas não achei. Tenho uma casa no interior onde sempre vou para lá todo ano com minha família, porém lá...
  9. meus jogos comprados, forza 7, forza horizon 3 e recore nao abrem fica sincronizando e nao ...

in XBoX on Windows
    meus jogos comprados, forza 7, forza horizon 3 e recore nao abrem fica sincronizando e nao ...: Title translate-(My games bought, Forza 7, Forza Horizon 3 and Recore do not open is syncing and do not open I waited 2 hours and nothing I can do to fix this) meus jogos comprados, forza 7,...
  10. Jogo comprado não funciona - [Edit - translate] - Purchased game does not work

in XBoX Games and Apps
    Jogo comprado não funciona - [Edit - translate] - Purchased game does not work: Olá, Comprei um jogo que meu filho queria há tempos, Plants vs Zombies, pelo XBox360. Após a compra, sem qualquer aviso anterior, descobri que o jogo não funciona...o que causou uma grande...

Users found this page by searching for:

1. porque um jogo comprado na microsoft store não esta funcionando?