Luz do botao ligar fica piscando [Mod Translation - Button light turn on flashes]

Discus and support Luz do botao ligar fica piscando [Mod Translation - Button light turn on flashes] in XBoX on Consoles to solve the problem; Meu xbox comecou a piscar a luz do botao touch power....o console nao desliga nao trava nada, porem fica um barulho enquanto a luz fica piscando.... Discussion in 'XBoX on Consoles' started by no1knws, Aug 19, 2019.

1. no1knws
    no1knws Guest

Luz do botao ligar fica piscando [Mod Translation - Button light turn on flashes]

Meu xbox comecou a piscar a luz do botao touch power....o console nao desliga nao trava nada, porem fica um barulho enquanto a luz fica piscando. Alguem tem ou teve este problema?

[Mod Translation - My xbox began to flash the light of the touch power button ....
    the console does not turn off does not lock anything, but there is a noise while the light is flashing.

Has anyone had or had this problem?]

:)

no1knws, Aug 19, 2019
  2. no1knws Win User

Ola tudo bom?

Assim, ligando atraves do controle ou nao a situacao é a mesma, e ele fica piscando e fazendo o barulho por horas ate que ele estabiliza. Na ultima hora por exemplo aconteceu essa situacao cerca de 20 vezes que eu contei, mas agora esta a cerca de 15 minutos
    sem acontecer o problema.

Consigo jogar ou usar apps sem nenhuma interferencia do problema.

O que percebi é q o xbox nao desliga completamente quando o problema esta ativo, mas é so esperar alguns segundos e quando ele para de piscar e o barulho ele daew desliga normalmente.

Já utilizei outros controles tambem, porem o problema persiste.

É como se ele ficasse tantando sincronizar algo, e nao é o barulho de ligar, é o mesmo barulho de quando clica no botao de ejetar cd mas sem o cd dentro.

Espero ter dado mais detalhes sobre.

Se eu pudesse mandaria um video pra mostrar o barulho e a luz piscando.

Grato pela ajuda e por seu tempo pra me auxiliar.
  3. no1knws Win User

XBF Eladio M thanks for helping me, but i already tried a few times do power cicle, and it not solve the issue.

If you have any alternate idea, ill be really thankfull.

And if someone ele had this problem, please keep me posted about it.

Thanks so much again.
  4. no1knws Win User

Hello XBF Eladio M

My xbox one are a fat type. And actualy my xbox turn on, im not having problem to turn on, but after console running, it starts make noises like its trying to connect with control and at same time keeps blinking the power button. This happens for a few seconds
    then stops, after a few minutes starts all over again. Like a said before, all app and games are functional, but im worried this could be a worst problem and i lose my console.

I hope i explain correctly. If not, please ask more details. Im sorry for my english.

Thanks so much.
  5. XBF Eladio M Win User

Hey no1knws

Thank you for taking the time to post this on the Xbox Forums. We understand that you are currently unable to power on your console.

What type of Xbox console are you having problems with? If you can confirm this for us, we should be able to provide much more specific troubleshooting steps for you.

Have you taken a look at the
    Xbox One wont turn on
    article? Give this a try and let us know if this works for you!
  6. XBF Eladio M Win User

Hey no1knws

Thanks for clarifying that info.

This sounds like perhaps the sync button on the side of you console maybe damaged or at least your console is registering that it is being used to sync a controller.

Under these circumstances, we would recommend servicing your console, however, Microsoft no longer repairs the original Xbox One.

I'm sorry to hear that you are experiencing this, but the only options available would be to either keep using the console [and since it is not causing any actual difficulties for you I don't see why you would discard it just yet], or purchase a new one.

You can always try to use a
    power cycle
    and see if this helps for you, or if you are connected to an extension cord or surge protector, then try a direct connection to the wall.

To perform this, you can follow these steps:

1. Turn off the Xbox One console by pressing the Xbox button on the front of the console for about 10 seconds until it shuts down completely.
    2. Unplug the console's power cable. Wait 10 seconds.
      Important Be sure to wait 10 seconds. This step resets the power supply.
    3. Plug the console power cable back in.
    4. Press the Xbox button on your console to turn on the Xbox One.

I hope this is of some use to you.
Thema:

Loading...
  1. Luz do botao ligar fica piscando [Mod Translation - Button light turn on flashes] - Similar Threads - Luz botao ligar

2. Led do controle com uma luz bem fraca [Translate] Control Led with a very low light

in XBoX on Consoles
    Led do controle com uma luz bem fraca [Translate] Control Led with a very low light: Recentemente meu controle comecou a dar diversos problemas, a luz do led simplesmente parou de funcionar e o controle começou a desligar sozinho. Infelizmente ahora o contre nao liga mais, nem com...
  3. Xbox piscando a luz do Power e fazendo um barulho[Xbox flashing Power light and making a noise]

in XBoX on Consoles
    Xbox piscando a luz do Power e fazendo um barulho[Xbox flashing Power light and making a noise]: Eai galera, preciso de ajuda com meu xbox one, foi um dos primeiros que saiu, então, a luz do Power fica piscando e fazendo um barulho "tec" "tec" e quando eu deixo ele na fonte quando liga...
  4. Meu kinect com luz vermelha [My kinect with red light]

in XBoX on Consoles
    Meu kinect com luz vermelha [My kinect with red light]: Tenho um kinect e quando eu coloco ele pra iniciar pisca a luz verde e depois vem a vermelha, nao consigo fazer nada, aparece que esta iniciando e dar erro, nao é problema de atualizacao pois ja...
  5. Una luz roja central en mi xbox 360 slim -[Translation - A central red light on my xbox 360...

in XBoX on Consoles
    Una luz roja central en mi xbox 360 slim -[Translation - A central red light on my xbox 360...: Split from this thread. Hola,tengo el mismo problema ,tengo cobsola,X box,360 s. Enciende en color verde y se coloca roja ,y queda ahi,el cooler,se siente que gira,que podrá ser....
  6. Luz vermelha no meu xbox 360 [Red light on my Xbox 360]

in XBoX on Consoles
    Luz vermelha no meu xbox 360 [Red light on my Xbox 360]: Minha cara microsoft olhe bem apareceu uma luz vermelha erro 0101 eu comprei o videogame faz uma semana e isso apareceu a meu nome na live e Gamer345mods não faço hacks ok fui la jogando gta v e...
  7. como solucionar la luz roja en consola xbox 360? [How to fix the red light in Xbox 360 ...

in XBoX on Consoles
    como solucionar la luz roja en consola xbox 360? [How to fix the red light in Xbox 360 ...: les agradecería mucho si me pueden decir como solucionar la luz roja en mi xbox 360 [Translation - I would appreciate a lot if you can tell me how to fix the red light on my Xbox 360]...
  8. Duvida sobre luz do game -[Translation - Doubt about game Light]

in XBoX on Consoles
    Duvida sobre luz do game -[Translation - Doubt about game Light]: Quando video game esta ligado a luz fica piscando qual motivo ? -[Translation - When video game is turned on the light flashes what reason?] 72f91981-3e9e-47ad-b431-d408ae2408d1
  9. Se fue la luz mientras descargaba

in XBoX Games and Apps
    Se fue la luz mientras descargaba: Hola, alguien podría decirme qué pasa cuando uno está descargando un juego y se va la luz. Mi xbox estaba apagado, y lo estaba descargando con el modo de encendido rápido....
  10. Xbox One liga mas não da imagem msm com a luz acessa

in XBoX on Consoles
    Xbox One liga mas não da imagem msm com a luz acessa: Bom eu estava usando meu console normalmente no youtube até que ele travou,eu fui e desliguei ele mas ele não desligou e ficou com a luz do botão de ligar piscando Por um bommmm tempo,até que...