Problème avec le casque *Mod Translation: Problem with headphones *

Discus and support Problème avec le casque *Mod Translation: Problem with headphones * in XBoX on Consoles to solve the problem; Bonjour depuis quelques jours le son ne fonctionne plus dans mon casque j'ai demandé mon cousin il a le même problème la veille tout fonctionner et le... Discussion in 'XBoX on Consoles' started by NanoAmella, Apr 6, 2019.

1. NanoAmella
    NanoAmella Guest

Bonjour depuis quelques jours le son ne fonctionne plus dans mon casque j'ai demandé mon cousin il a le même problème la veille tout fonctionner et le lendemain matin plus rien que puis je faire merci

*Mod Translation*

Hello for a few days the sound no longer works in my headphones I asked my cousin he has the same problem the day before it all work and the next morning nothing more then I do thank you

:)

NanoAmella, Apr 6, 2019
  2. XBF George L Win User

Hello!

Thanks for reaching out to us here on the forums with this situation. I understand you're having issues with your headphones sound no longer playing. If you were to plug the headset into say another device (smartphone, PC, etc...) do the headphones work
    there? What kind of headphones are we talking about? Have you tried the headphones on another controller at all? Is it all audio that is not playing from the headset or just the game sound or party chat sounds?Let us know a few more details to determine how
    to best assist you with this situation.
  3. Hennol BC Win User

Problème de son Xbox one S [Xbox one S sound problem]

Bonjour,

Je viens d'essayer sur une télévision directement brancher en HDMI , et j'ai pu constater que le problème etait toujours présent , des micro coupures avec le casque brancher a la manette.

[Translation - Hello,I just tried on a TV directly plug in HDMI, and I could see that the problem was always present, micro cuts with the headphone plug to the controller.]
  4. XBF Crystal P Win User

Hi there Nano,

Thanks for the replies. I'm sorry to hear about the issue with the headset on the Xbox One controller.

I recommend to try the following troubleshooting steps.

• Try your Xbox One Stereo Headset
      with another device, such as a laptop, to see if the headset is working. If not, the headset will need to be replaced.
    • Try using a Headset Adapter for compatibility issues.
    • Try your Headset on another controller, if you can. If the headset works on the second controller, try
      updating the first controller again.
      If that fails, the controller will need to be replaced. To order a replacement, go to the
      Xbox Online Service Center.

Try this out and let us know the results.
  5. NanoAmella Win User

Bonjour j'ai passé un bon moment faire tout ce que vous m'avez dit mais rien ne fonctionne je ne sais plus quoi faire s'il vous plaît aidez moi

Merci

[Translation-Hello I had a good time doing everything you told me but nothing works I do not know what to do please help me thank you ]
  6. XBF Felixx P Win User

Hello
    NanoAmella
    !

Thanks for reaching out to Xbox forums support!

Here is a list of troubleshooting steps you can try.

1. Power cycle console

2. Go to settings> Kinect and Devices> Devices and Accessories> [...]> Assign controller to account> Update control> unassign account> test headset/chat

3. Make sure mic is "ON" Press the home button> go to the Gear on the
    menu> Audio> Turn Mic off and on. OR go to settings> Kinect and Devices> Devices and Accessories> [...]>Audio> Mic on> Adjust volume.

4. You can test your controller if it is broken by "Buzzing" the controller. The buzzfeature is connected to the headset port, and if the controller does not buzz then the port may be damaged.
    [Turning on Vibration if it does not "Buzz"> Settings> Ease of Access>
    Controller> Vibration Settings> Turn on Vibration].

5. Some mics are detachable and may be damaged so try testing the headset on another device to see if it works (Example: windows 10.

Test the Headset with Skype Test or Voice Recorder). If there is an issue with using the headset on an Xbox controller, you can try using a headset adaptor.

6. Make sure there is no Enforcement on the account.

7. Make sure the controller is not full of dust in the headset port (you can use compressed air to clear the dust).

8. Make sure controller is fully charged/ change battery type.

9. Use a headset adapter or standard headphones (Main fix)

10. Soft or full console reset. (may not work all the time)

Hope this helps. Let us know!

Felix

Xbox forums support
Thema:

Loading...
  1. Problème avec le casque *Mod Translation: Problem with headphones * - Similar Threads - Problème avec casque

2. Bonjour j'ai un problème avec mon gametage [Mod Translation - Hello I have a problem with...

in XBoX on Consoles
    Bonjour j'ai un problème avec mon gametage [Mod Translation - Hello I have a problem with...: Bonjour j'ai un problème avec mon gametag [Mod Translation - Hello I have a problem with my gamertag] 98b729ad-6642-41fd-8ea3-a67cfbaa5e3c
  3. problème avec la manette xbox one élite sur PC, encore [Mod Translated - problem with the...

in XBoX on Windows
    problème avec la manette xbox one élite sur PC, encore [Mod Translated - problem with the...: bonsoir, bonjour j'ai un petit problème, encore, avec ma manette xbox one élite, il y a de ça quelques mois, j'ai renvoyé ma manette cause d'un problème de joystick apparu après quelques heures...
  4. Problème avec crackdown 3 [Edit - Translate] Problem with crackdown 3

in XBoX Games and Apps
    Problème avec crackdown 3 [Edit - Translate] Problem with crackdown 3: Bonjour mon jeu crackdown 3 s arrete au bout de 10 minutes de jeu a chaque fois. Je précise que je suis sur xbox one x [Translated by Mod] Hello my game crackdown 3 stopped after 10 minutes of...
  5. Orange UHD86: Problème avec l'application tv d'orange [Edit-Translate] Problem with Orange...

in XBoX TV Hardware
    Orange UHD86: Problème avec l'application tv d'orange [Edit-Translate] Problem with Orange...: Orange (Set-top Boxes) UHD86: Problème avec l'application tv d'orange [Edit-Translate] Problem with Orange TV application Hello stephane021, Thanks for reaching out to Xbox forums support. I...
  6. Problème avec le nombre de fois pour mettre sa Xbox en principal

in XBoX on Consoles
    Problème avec le nombre de fois pour mettre sa Xbox en principal: [Mod Translation Title: Problem with the number of times to put his Xbox in main] Bonjours je vais aller droit au but j'ai changé que 3fois ma xbox principal et il y a un message comme quoi j'ai...
  7. Problème avec netflix[Problem with netflix]

in XBoX Accessibility
    Problème avec netflix[Problem with netflix]: Bonjour, youtube et internet fonctionnent mais lorsque je vais sur netflix ce message apparait : Réessayer d'ici peu, désolé nous éprouvont des difficulté... Et ce depuis déj trois jours......
  8. Problème avec les jeux [Translation - Problem with games]

in XBoX Games and Apps
    Problème avec les jeux [Translation - Problem with games]: J'ai un problème avec mes jeux sur Xbox je les vois comme ci je jouait en 720p alors que je suis en 1080p.Quand je joue ils sont un peu pixeliser tandis que j'ai regarder des youtubeurs sur Xbox...
  9. problème avec ARK Survival Evolved (Problem with ARK survival Evolved)

in XBoX on Consoles
    problème avec ARK Survival Evolved (Problem with ARK survival Evolved): bonjour j'aimerais savoir pourquoi on est pas capable d'avoir la mise a jour du 16 octobre 2018 sur pc avec l'application xbox sur le store le ps4 et xbox one il ont eu la mise a jours mais nous...
  10. Problème avec les jeux sur One X / Problem with games on One X

in XBoX Games and Apps
    Problème avec les jeux sur One X / Problem with games on One X: Bonjour, j'ai une Xbox One X, j'ai un soucis qui commence a m'irrité, cette dernière me désinstalle des applications, notamment le patch FR de AC Odyssey et le car pass de Forza Horizon 4, chaque...