Problème de lancement forza horizon 4 [Translate] Launch problem forza horizon 4

Discus and support Problème de lancement forza horizon 4 [Translate] Launch problem forza horizon 4 in XBoX Games and Apps to solve the problem; Bonjour, je suis sur xbox one, depuis 2 semaines je ne peux plus jouer a forza horizon 4, le jeu se lance, puis pendant le chargement le jeu plante et... Discussion in 'XBoX Games and Apps' started by scorpionff, Nov 3, 2019.

1. scorpionff
    scorpionff Guest

Problème de lancement forza horizon 4 [Translate] Launch problem forza horizon 4

Bonjour, je suis sur xbox one, depuis 2 semaines je ne peux plus jouer a forza horizon 4, le jeu se lance, puis pendant le chargement le jeu plante et me fais revenir au menu xbox sans message d’erreur. Je pense avoir tout essayer, j’ai vider le cache, reinstaller
    le jeu, reinitialiser la xbox et c’est tout je crois, donc si quelqu’un pourrait m’aider ce serait vraiment genial.

[Translate by Mod]

Hello, I'm on xbox one, for 2 weeks I can no longer play a forza horizon 4, the game starts, then during loading the game crashes and makes me return to the xbox menu without error message. I think I've tried everything, I've emptied the cache, reinstalled
    the game, reset the xbox and that's it I think, so if anyone could help me it would be really great.

:)

scorpionff, Nov 3, 2019
  2. XBF Felixx P Win User

Hey scorpionff!

Thanks for reaching out Xbox forums support..

When you (factory) reset your console, did you go with the option to "keep my games and apps" or "delete everything"? Let us know!

Let's try this...

If you visit Settings>System>Storage, you'll see an option to Clear local saved games. This will remove saves stored locally on your console such as if you played a game offline and didn't sync the game back to the cloud when you came back online.
    Games will save automatically to the cloud when you're signed into your Xbox profile and connected to Xbox Live.

Clear your local Saved games and let's see if that helps. Let us know!

Felix

Xbox forums support
  3. Ricardo Cintra Win User

Hi, what version of Xbox you Have? Original Xbox One, Xbox One S or Xbox One X? I ask because some games have insues in a Xbox version and no in Others, I go give to you a exemple with hapens with me, I own today a Xbox One X, I purshased the Resident
    Evil 6 when I had Xbox One S and when I Buy the Game in Xbox One S I played the RE6 Fine, only me and too with a friend in Coop Campaing, but when I change to Xbox One X I try play the game with Networks functions in game and the game Crash too, so the Xbox
    One Version is important to we know and try help you
  4. MOODE99 Win User

Profil non valide Forza Horizon 4 [Translate] Invalid Profile Forza Horizon 4

Bonjour,

Lorsque je lance Forza Horizon 4 sur Xbox One X, la synchronisation des données pour Forza Horizon 4 s'effectue. Arrivée 99%, la synchronisation s'arrête et le message suivant apparaît : "profil non valide. Le profil Forza Horizon que vous essayez de
    charger n'est plus disponible. Pour plus d'informations, Veuillez visiter https://aka.ms/FH4GameSave code erreur : E:47-0"

Quelqu'un t- il déj eu Le même problème et pourrais m'aider? Merci d'avance

[Translate by Mod]

Hello

When I launch Forza Horizon 4 on Xbox One X, data syncs for Forza Horizon 4. At 99%, the sync stops and the following message appears: "invalid profile. The Forza Horizon profile you're trying to load is no longer available. For more information, please
    visit https://aka.ms/FH4GameSave error code: E:47-0"

Has anyone ever had the same problem and could help me? Thanks in advance
  5. MaximeSchall Win User

Lancement de Forza Horizon 4 -[Translation - Launch of Forza Horizon 4]

Oui excuser moi de ne pas y avoir pensé .... Alors sur le message il y a écrit en grand "échec du chargement" et en dessous "Une erreur inconnue est survenue. Veuillez réessayer ultérieurement." Mais il n'y a pas de code d'erreur ...

Je viens de faire ce que vous m'avais conseiller de faire mais le message d'erreur de chargement s'affiche toujours ... Je voulais savoir si il est possible de pouvoir régler le problème en direct en utilisant une plateforme de conversation vocal ou en Tchat
    ? Ou si vous pouviez prendre le contrôle de mon pc afin de chercher le problème plus facilement afin de le résoudre plus vite ?

------

[Mod Translation - Yes excuse me for not thinking about it.... Then on the message there is written in large "Load failure " and below "An unknown error occurred. Please try again later. "But there is no error code...

I just did what you advised me to do but the error loading message still appears... I wanted to know if it is possible to be able to fix the problem live by using a voice chat or chat platform? Or if you could take control of my PC in order to look
    for the problem more easily in order to solve it faster?]
  6. XBF Javier R Win User

Lancement de Forza Horizon 4 -[Translation - Launch of Forza Horizon 4]

Hello Maxime,

We would love to help, but unfortunately since you posted a picture of the message you received, we cannot copy and paste what is written into a translator to see what it says.

If you could do us a big favor and copy and paste that information into a reply on this thread so we may be able to translate it for you and help as best as we can.

Additionally, as this is on a Windows PC and games through this device always launch through the
    Xbox App, so we would like to suggest the following:

Here are steps below on how to uninstall and reinstall Xbox app:

1. Click Start, and then type Windows PowerShell on the search box.

2. Right-click, and then select Run as administrator.

3. Type the following command to uninstall Xbox app: Get-AppxPackage
    *xboxapp*| Remove-AppxPackage

4. Hit Enter.

Launch Windows Store and download Xbox App.

Try this and clarify the error, and we'll be awaiting your response.

Best wishes!
Thema:

Loading...
  1. Problème de lancement forza horizon 4 [Translate] Launch problem forza horizon 4 - Similar Threads - Problème lancement forza

2. Xbox game pass ultimate problème. [Xbox game pass ultimate problem.]

in XBoX Accessibility
    Xbox game pass ultimate problème. [Xbox game pass ultimate problem.]: Bonjour / bonsoir tous . Voil je rencontre un problème depuis hier soir , quand je me suis connecté sur Forza Horizon 4 je ne pouvais pas jouer en ligne , le jeu me disait qu'il faut un...
  3. Problème affichage en résolution 1080p [Translation - Problem displaying in 1080p resolution]

in XBoX on Consoles
    Problème affichage en résolution 1080p [Translation - Problem displaying in 1080p resolution]: Bonjour, Je joue depuis environ 2 ans avec la même Xbox One S et la même TV en 1080p (option par défaut de base) sans avoir de problèmes. Mais lorsque j'ai allumé ma console hier soir pour...
  4. problème de payement[Translation-payment problem]

in XBoX Sales and Promo
    problème de payement[Translation-payment problem]: [img] [Mod removed picture-personal information] bonjour j'ai un problème de paiement sur le xbox store mais je n'arrive pas changer de moyen de paiement car je voudrais utiliser les 70euros...
  5. Problème d'installation sur Microsoft Store [Translation - Installation problem on...

in XBoX Accessibility
    Problème d'installation sur Microsoft Store [Translation - Installation problem on...: Bonjour, Je viens pour vous parler d'un problème que j'ai rencontré d'une part avec l'application Xbox(bêta) et d'autre part avec le Microsoft store. Ce matin en voulant installer un driver...
  6. Problème application Xbox Beta (Xbox Game Pass PC) + Problème au lancement d'un jeu Windows...

in XBoX Games and Apps
    Problème application Xbox Beta (Xbox Game Pass PC) + Problème au lancement d'un jeu Windows...: Title Translation - Xbox Beta app problem (Xbox Game Pass PC) - Problem at launching a Windows Store game Bonjour, Je me suis abonné au Xbox Game Pass PC et est téléchargé l'application ET fait...
  7. Problème lancement fifa 19 [Issue FIFA 19 launch]

in XBoX Games and Apps
    Problème lancement fifa 19 [Issue FIFA 19 launch]: Bonjour Mon jeu fifa 19 ne veux pas se lancer et ce depuis ce matin. Quel délai de réparation avez vous? et geste commercial serait il envisageable? Cordialement [Translation] Hello My FIFA...
  8. Problème lancement jeu fifa19 [Problem launching game fifa19]

in XBoX Games and Apps
    Problème lancement jeu fifa19 [Problem launching game fifa19]: Bonjour, depuis ce matin impossible de lancer mon jeu fifa19. Je reçois le message comme quoi la démo du jeu est arrivée expiration sans savoir le jeu mais impossible lancer. Auriez-vous une...
  9. Problème de lancement NFS payback

in XBoX Games and Apps
    Problème de lancement NFS payback: Bonjour, Quand je lance le jeu NFS PAYBACK , il revient sur l'écran d'accueil. Avez-vous le même problème que moi? Auriez vous une solution SVP. Merci. 11d39801-70f5-493d-b839-e85de1a88f2c
  10. [Problème] Lancement jeu demat'

in XBoX Games and Apps
    [Problème] Lancement jeu demat': Bonsoir, Je n'arrive plus a lancer Fifa 14 démat, l'écran titre, après 5 secondes, ça me jette sur l'interface Xbox.. Je viens d'avoir une coupure de courant, coincidence ou ? Quel est le...