Problemi microfono cuffie xbox one con Fortnite[Translation-Xbox One headphone microphone...

Discus and support Problemi microfono cuffie xbox one con Fortnite[Translation-Xbox One headphone microphone... in XBoX Games and Apps to solve the problem; Salve a Tutti, Ho un problema con il microfono delle cuffie della xbox con il gioco Fortnite. Prima di fare upgrade di firmware riuscivo a sentire i... Discussion in 'XBoX Games and Apps' started by Pier Francesco Perini, Mar 6, 2020.

1. Problemi microfono cuffie xbox one con Fortnite[Translation-Xbox One headphone microphone...

Salve a Tutti,

Ho un problema con il microfono delle cuffie della xbox con il gioco Fortnite.

Prima di fare upgrade di firmware riuscivo a sentire i miei amici alle cuffie, ma loro non sentivano me. Dopo aver fatto upgrade di firmware e aver provato diversi controller, ora non sento più nulla e i miei amici non sentono me.

Le cuffie in altri giochi funzionano. Il problema sembra essere solo su Fortnite.

Ho provato a cambiare anche la chat di gruppo del gioco Fortnite, passando a quella della partita, ma non cambia nulla.

Quando inizio una partita a Fortnite mi appare la scritta che alcuni giocatori potrebbero non sentire il mio audio in quanto sono su un canale privato della console. Ma sinceramente non so a cosa si riferisca.

Potete aiutarmi?

Grazie mille per il supporto.

[Translation-Hello everyone

I have a problem with the xbox headset microphone with the Fortnite game.

Before I did firmware upgrades I could hear my friends on headphones, but they didn't hear me. After doing firmware upgrades and trying several controllers, I now feel nothing and my friends don't hear me.

Headphones in other games work. The problem seems to be only on Fortnite.

I also tried to change the group chat of the Fortnite game, switching to the match chat, but nothing changes.

When I start a game in Fortnite I see the inscription that some players may not hear my audio as I am on a private console channel. But I honestly don't know what he's referring to.

Can you help me?

Thank you so much for your support.]

:)

Pier Francesco Perini, Mar 6, 2020
  2. Mr Skywalker426 Win User

Problemi microfono cuffie xbox one con Fortnite[Translation-Xbox One headphone microphone issues with Fortnite]

3. napalm 31337 Win User

Problemi microfono cuffie xbox one con Fortnite[Translation-Xbox One headphone microphone issues with Fortnite]

Just an update in order to help other players that could experience the same issue...

1) If you start your xbox one, by controller or by the X lighter button, and then you launch Fortnite with the headset unplugged from your controller, then your headset will not works properly.

2) If you start your xbox one only by the X lighter button, then you plug the headset into the controller and then you start your controller with the X button, after starting Fortnite your headset will works properly.

It seems that controller and headset must be started together, after having started your xbox one, but before launching Fortnite.

I hope this can help.

Thanks again.

PF
    E' un comportamento strano, anomalo, tra le altre cose se succede solo con Fortnite, sono relativamente sicuro che sia qualcosa che deve fixare la Epic Games, se succedesse con qualsiasi gioco, allora sarebbe un problema della console, più specificatamente
    della dashboard, e a quel punto dovrebbe intervenire Microsoft.
  4. XBF Brad A Win User

Hi Pier,

Thanks for coming to the forums with your issue. Sounds like the cross play is not enabled in settings, were you able to look at the privacy
    and online settings
    ? We will give you the steps to change the exact ones for the cross platform use.

1. make sure you are on the adult account, if on a child account.
    2. Once on the adult account, hit the guide button on controller(Xbox symbol that lights up) this pulls menu on the left side.
    3. Scroll right to the gear looking icon, go to settings.
    4. Once in settings, you will be on account go to Privacy and online safety.
    5. Then choose Xbox live privacy.
    6. You should see the options, child, teen, adult, view details and customize, contact preferences.
    7. Go to view details and customize, then communication and multiplayer.
    8. The two you want to make sure say allow and everybody are:
      1. "you can play with people outside of Xbox live" set to allow
      2. "you can communicate outside of Xbox live with voice and text" set to everybody
    9. When you launch the game there is also one in the game settings. If not there then they removed.

Hope this helps.

Thanks,

Brad
  5. Pier Francesco Perin Win User

Just an update in order to help other players that could experience the same issue...

1) If you start your xbox one, by controller or by the X lighter button, and then you launch Fortnite with the headset unplugged from your controller, then your headset will not works properly.

2) If you start your xbox one only by the X lighter button, then you plug the headset into the controller and then you start your controller with the X button, after starting Fortnite your headset will works properly.

It seems that controller and headset must be started together, after having started your xbox one, but before launching Fortnite.

I hope this can help.

Thanks again.

PF
  6. Pier Francesco Perin Win User

Hi Brad,

Thank you for your fast response.

Unfortunately all things you have mentioned above have been checked before applying this post.

The epic support for xbox redirect me in this site...
Thema:

Problemi microfono cuffie xbox one con Fortnite[Translation-Xbox One headphone microphone...

Loading...
  1. Problemi microfono cuffie xbox one con Fortnite[Translation-Xbox One headphone microphone... - Similar Threads - Problemi microfono cuffie

2. Problemi partite cross play[Translation-Cross play problems]

in XBoX Games and Apps
    Problemi partite cross play[Translation-Cross play problems]: Buongiorno sono possessore di una copia di age of empires 2 definite edition microsoft e senza problemi ho sempre giocato con amici possessori di copia steam, da due giorni però mi è diventato...
  3. Problemi di accesso a Fortnite e Call of Duty

in XBoX Accessibility
    Problemi di accesso a Fortnite e Call of Duty: Salve! dalle 20:00 circa ho problemi seri di accesso a Fortnite, lunghissima attesa ed inizialmente ho pensato fosse un problema dei loro server di gioco, poi sono riuscito ad entrare ma ho fatto...
  4. Problemi chat xbox one

in XBoX on Consoles
    Problemi chat xbox one: Salve io ho un problema cn l chat sul xbox one... Con tutti i giochi o non mi sentono o io non sento gli altri....come devo fare?tutte le volte o accendo e spengo l xbox e poi va o devo chiudere...
  5. Problemi di avvio Xbox one

in XBoX Accessibility
    Problemi di avvio Xbox one: Salve, la mia xbox non si avvia più, si accende e rimane la schermata verde iniziale. ho provato a fare l'aggiornamento di sistema Offline, ma non si completa, o anche se si completa poi la...
  6. Problemi audio su fortnite

in XBoX on Consoles
    Problemi audio su fortnite: Ho un problema giocando on line su fornite io riesco a sentire gli altri ma loro non sentono me.Avete qualche modo x risolvere il problema grazie 4500e81a-470e-4390-b690-264e6aff0da7
  7. Problemi di

in XBoX on Consoles
    Problemi di: Buonasera a tutti! Ringrazio anticipatamente chi sapr darmi una mano. Dopo qualche mese ho ripreso in mano la mia consolle e rinnovato l'abbonamento. Con grande stupore mi rendo conto che la...
  8. Problemi kinect

in XBoX on Consoles
    Problemi kinect: Buona sera. Ho un problema ed spero di capire come risolverlo. Mi potete aiutare? Ho una Xbox one. Quando metto le cuffie sento le voce di chi gioca. Ma nel gioco a cui partecipo anch'io loro...
  9. Problemi con microfono con fortnite -[Translation - Problems with microphone with fortnite]

in XBoX on Consoles
    Problemi con microfono con fortnite -[Translation - Problems with microphone with fortnite]: Bonasera, sto avendo problemi con il microfono delle cuffie mentre gioco a FORTNITE in quanto il mentre gioco nessuno minsente anche se le cuffie funzionano correttamente. ho fatto tutti i...
  10. Problemy z połączeniem konta do gry / Problems with connecting account to the game

in XBoX Games and Apps
    Problemy z połączeniem konta do gry / Problems with connecting account to the game: PL: Kiedy wchodzę na grę o nazwie Dead Cells i łączę się z nią swoim kontem to gra zatrzymuje się i wychodzi jak nie jestem połączony kontem do gry to wszystko działa ENG: When i Enter a game...