Survivre au calvaire du support Microsoft dès que la problématique sort des procédures...

Discus and support Survivre au calvaire du support Microsoft dès que la problématique sort des procédures... in XBoX on Consoles to solve the problem; [Translated Title] Surviving the ordeal of Microsoft support as soon as the issue comes out of standard procedures Bonjour, Quelqu'un ici est-il... Discussion in 'XBoX on Consoles' started by Dje4Action, Oct 6, 2019.

1. Dje4Action
    Dje4Action Guest

Survivre au calvaire du support Microsoft dès que la problématique sort des procédures...

[Translated Title]

Surviving the ordeal of Microsoft support as soon as the issue comes out of standard procedures

Bonjour,

Quelqu'un ici est-il en capacité de m'expliquer comment avoir un retour dit professionnel (enfin déj un retour tout simple serait pas mal) de la part du support Microsoft ?

Ma phrase d'accroche peut paraitre loufoque, mais j'ai l'impression de me retrouver avec un SAV pire que les SAVs des opérateurs téléphoniques des années 90, et nous sommes en 2019!

Bon trêve de plaisanterie, je vais essayer de présenter mon cas, qui me semble être un casse tête pire qu'un exam de Maths d'une classe prépa en lendemain de cuite, mais bon, essayons...

* Ma console commence du jour au lendemain merder sévère (enchainement d'erreur E101, E102, écran noir etc etc).

* J'ai testé tous les tutos possibles et inimaginables (tout d'abord du site officiel du support, puis ce qui peut être repris sur les différents sites en lien), reboot, hard reboot, mise jour du firmware en usb, de temps en temps ça voulait bien démarrer
    la console, mais ça plantait régulièrement en cours etc etc.

* Je me décide de contacter le support via le numéro de téléphone, *déj faut-il le trouver*, et l je tombe sur un conseiller plutôt aimable, qui comprend bien ma problématique, et me conseille rapidement de faire une demande de service pour que la console
    soit examinée par le centre SAV de Francfurt. Il me fait donc une étiquette d'envoi via le réseau UPS, et l je me dis, bon ben c'est plutôt efficace et bien foutu.

* Je prépare le colis, en suivant bien toutes les instructions, et en collant bien en évidence l'étiquette UPS sur le colis. Et l débutent mes problèmes. Je vis en Nouvelle-Calédonie, et ceci je l'avais bien précisé au SAV. J'ai bien précisé que c'était
    la France mais que le Pays était situé côté de l'Australie, dans le Pacifique (Oui j'insiste, on n’est pas obligé de connaitre). Bref, on me dit pas de problème. Mais en arrivant chez UPS, si y’a un problème, la très charmante personne *sans ironie en plus*
    de UPS m'indique que l'étiquette d’envoi n'est pas prise en charge ici (tarification bien plus élevée qu’en métropole), qu'elle avait l'habitude et a même déj tenté de contacter Microsoft elle-même pour leur indiquer le problème… en vain. Elle m'a dit que
    le plus simple était d'envoyer le colis via l'agence postale locale, qui se nomme OPT, en prenant l'envoi ma charge, soit 85€.

* Un peu embêté, et probablement un peu naïf, je me dis que je vais rappeler le support pour essayer d'avoir une fameuse étiquette UPS qui pourrait fonctionner dans mon cas. Je ne détaillerai pas ces appels (oui il y en a eu plusieurs, dès que l'interlocuteur
    se rendait compte que la demande sortait des procédures standards, j'étais mis en attente ; la première fois 35 minutes avant que je retente, la seconde 30 minutes avant que je retente; puis la troisième fois enfin on me répond : je vous envoie un mail avec
    les explications, tout ira bien on a bien compris.

* Bon, ben, bingo, j'ai le droit une nouvelle "demande de service", avec une "nouvelle étiquette" UPS non prise en charge pour la Nouvelle-Calédonie.

Je me résigne donc envoyer la console mes frais.

* J'envoie donc le colis, avec la console endommagée, bien emballée, avec une étiquette d'expédition OPT (l’office des postes de Nouvelle-Calédonie), Je mets bien la même adresse d'expédition que celle présente sur l'étiquette UPS, je mets toutes les chances
    de mon côté ^^. J'insère dans le colis, l'étiquette UPS éditée pour que le support puisse suivre la demande dans leurs systèmes, et un petit mot en expliquant tout cela (en français et en anglais; *ma connaissance de l'allemand étant, disons, pas top top*).
    Pour rappel, 85€ !!, ce qui n'est pas négligeable.

* Après un long suspens de 5 semaines, j'ai eu un mail de la part du centre d'échange international d'Ile de France, par une responsable de la Poste (France du coup), me précisant que le colis avait été refusé par Microsoft en Allemagne, et cela bien entendu
    sans aucune justification.

* La responsable du centre d'échange a eu la bonté d'âme de me demander si ce refus était normal ou non. Je lui ai expliqué ma situation, qu'elle a très bien compris (c'est pratique d'avoir un mail pour échanger, les indications sont claires et pas de malentendu).
    Elle m'a proposé de renvoyer le colis au centre de SAV de Microsoft Frankfurt si je le souhaitais.

* Je lui indique que j'allais tout de même essayer de recontacter le SAV Microsoft pour avoir si possible la raison du refus, et la marche suivre pour que la console atteigne enfin bon port.

* Du coup, nouvel appel au SAV, je ré-explique mon cas, je me prends une première mise en attente, * le temps d'en parler un responsable* d'environ 40 minutes! Allez, je retente, et l je me prends le coup de "Monsieur je ne vous entends pas" après avoir
    passé les 4 minutes de robot que je commence connaitre par cœur.

* L , j'ai craqué, et je me dis qu'en posant la question ici, avec un peu de chance, une âme charitable pourra m'aider, ou minima faire une prière pour moi.

Il est **** chez moi, je bosse demain, j'ai acheté la console vendue comme la « console de luxe hyper puissante », elle fonctionnait bien, elle ne marche plus, et l a commencé « ma maison des fous » des 12 travaux d'Astérix.

J’ai écrit ce message en « One Shot », je ne suis pas fou, je suis juste en train de le devenir ^^

En espérant avoir une réponse ...

Merci.

[Translated by Mod]

Hello

Is anyone here able to explain to me how to have a so-called professional return (well already a simple return would be not bad) from Microsoft support?

My catchphrase may sound wacky, but I feel like I'm with a SAV worse than the SAVs of the 90s phone operators, and it's 2019!

Good stop joke, I will try to present my case, which seems to me to be a headache worse than a Maths exam of a prep class the day after cooked, but hey, let's try ...

My console starts to mess up severe overnight (E101 error chain, E102, black screen etc etc).

I tested all the possible and unimaginable tutos (first of the official site of the support, then what can be taken up on the various sites in link), reboot, hard reboot, update of the firmware in usb, from time to time it wanted to start the console , but
    it crashed regularly in class etc etc.

I decide to contact the support via the phone number, 'already it is necessary to find it', and there I come across a rather kind advisor, who understands my problem, and advises me quickly to make a request for service so that the console is examined Francfurt
    SAV Centre. So it makes me a sending label via the UPS network, and then I say to myself, well it's pretty effective and well screwed.

I prepare the package, following all the instructions, and sticking the UPS label prominently on the package. And then my problems begin. I live in New Caledonia, and this I made clear to the SAV. I made it clear that it was France but that the country was
    located next to Australia, in the Pacific (Yes I insist, we do not have to know). Anyway, They don't tell me a problem. But when I arrived at UPS, if there's a problem, the very charming person -no irony in addition to - of UPS tells me that the mailing label
    is not supported here (pricing much higher than in the metropolis), that she was used to and has even already tried to contact Microsoft itself to tell them the problem... to no avail. She told me that the easiest way was to send the parcel via the local postal
    agency, which is called OPT, by taking the shipment at my expense, which is 85 euros.

A little annoyed, and probably a little naïve, I tell myself that I will call back the holder to try to have a famous UPS label that could work in my case. I will not detail these calls (yes there were several, as soon as the caller realized that the request
    was out of standard procedures, I was put on hold; the first time 35 minutes before I tried again, the second 30 minutes before I tried again; then the third time finally they answer me: I send you an email with the explanations, everything will be fine we
    understood.

Well, well, bingo, I have the right to a new "service request" with a "new label" UPS not supported for New Caledonia.

So I resign myself to sending the console at my own expense.

So I send the package, with the console damaged, well packaged, with an OPT shipping label (the Post Office of New Caledonia), I put the same shipping address as the one on the UPS label, I put all the chances of my ^^ side. I insert in the package, the UPS
    label edited so that the support can follow the request in their systems, and a little note explaining all this (in French and English; 'my knowledge of German being, say, not top top). As a reminder, 85 !!, which is not negligible.

After a long suspense of 5 weeks, I got an email from the international exchange center of Ile de France, by an official of the Post Office (France of the coup), telling me that the parcel had been refused by Microsoft in Germany, and this of course without
    any juice tification.

The manager of the exchange centre had the goodness of soul to ask me whether this refusal was normal or not. I explained my situation, which she understood very well (it is convenient to have an email to exchange, the indications are clear and no misunderstanding).
    She offered to send the package back to Microsoft's Service Centre in Frankfurt if I wanted to.

I tell him that I was still going to try to contact the Microsoft SAV again to have, if possible, the reason for the refusal, and the procedure to follow so that the console finally reaches good port.

So, new call to the SAV, I re-explain my case, I take a first hold, time to talk to a manager - about 40 minutes! Come on, I try again, and now I take the shot of "Sir I can't hear you" after spending the 4 minutes of robot that I begin to know by heart.

"There, I have cracked, and I tell myself that by asking the question here, with a little luck, a charitable soul can help me, or at least make a prayer for me.

It's at home, I'm working tomorrow, I bought the console sold as the "super powerful luxury console", it worked well, it doesn't work anymore, and there started "my house of fools" of the 12 works of Asterix.

I wrote this message in "One Shot", I'm not crazy, I'm just getting ^^

Hoping to get an answer ...

Thank you.

:)

Dje4Action, Oct 6, 2019
  2. Ricardo Cintra Win User

Survivre au calvaire du support Microsoft dès que la problématique sort des procédures standards [Translated in Thread]

That is bad ready, I'm Sorry by the your problem. I'm Living in Brazil so here when We need call support that come ok but take a long time, a friend mine send your Xbox One X, the him problem was solve but take a many weeks for that. You checked the all
    documentation? With Tax Note and Service Order Too?
  3. ngocphi Win User

Survivre au calvaire du support Microsoft dès que la problématique sort des procédures standards [Translated in Thread]

You cannot use third party shipping labels regardless of who printed it

You must use a MS one and yes it will be refused everytime

You are lucky they didnt destroy it which happens to unsolicited packages

You must work with xbox support for the correct shipping label

Territories are an iffy area

Especially ones that dont have military addresses

Sometimes its best to ship to a relative in the continental country and then havr them do thr shipment to and from their place then forwarded to you at your own expense
  4. Dje4Action Win User

Thank you for your support. I have tried all the possible solutions at my level, it is necessary that the package arrives at the SAV, because it seems to me that the problem is hardware. I hope they
    will not refuse the package again, and that it was just a misunderstanding.
  5. tobiramo Win User

Question Live Xbox one

La seul chose positif ce retard, c'est qu'ils ont précisé qu'il était du l'intégration des fonctions vocales. A la base il était prévu qu'elle ne soit pas prévu pour tout les pays au lancement, ce qui peut vouloir dire que le français sera bel et bien
    géré dès sa sortie. Sinon, le tout aurait eu un goût amer…
  6. Gaym3r75 Win User

Souscription impossible - Xbox Live REWARDS

Justement, je trouve bien l'abonnement au GOLD, aux services comme Groove Music, etc. mais impossible de trouver le programme de fidélité... J'ai vu sur les autres forums que des gens ont des soucis aussi mais ça concerne l'âge qui n'est pas valide alors
    qu'ils sont majeurs. De plus, mon coloc qui l'a fait en même temps que moi y est arrivé du premier coup. D'où la création du topic.
Thema:

Loading...
  1. Survivre au calvaire du support Microsoft dès que la problématique sort des procédures... - Similar Threads - Survivre calvaire support

2. Will messaging be supported over xCloud?

in XboX Insiders
    Will messaging be supported over xCloud?: I was able to pull up the guide and check out my friends list. However, there's no menu option to send messages when on xcloud. Will that be incoming? Or are messages kept on your local xbox, so...
  3. Cant contact support about "PC Game Pass Spotify Code"

in XBoX on Windows
    Cant contact support about "PC Game Pass Spotify Code": I contacted them on the 10th November about my 6 month spotify code that came with the game pass on pc (bought it on the 25th October), they said i would receive it on that day since it takes 10...
  4. Xbox One X: Enhanced Audio Return Channel (eARC) support

in XBoX on Consoles
    Xbox One X: Enhanced Audio Return Channel (eARC) support: Does the Xbox One X support eARC? I know it already supports other HDMI 2.1 features such as Auto Low Latency Mode (ALLM) and Variable Refresh Rate (VRR). 0b250a8c-01bf-4311-ae67-60b7e1b20b74
  5. Microsoft Support

in XBoX Accessibility
    Microsoft Support: My account named TheUnknown43434 got locked and i sent an email to microsoft support and i haven’t gotten an email from the past month and i tried to contact support also but no reply i just want...
  6. Microsoft Edge should have mouse support

in XboX Insiders
    Microsoft Edge should have mouse support: submitted by /u/FiveXFuzion [link] [comments]
  7. I was told to ask about this issue here by forza support- Everytime i open forza horizon 4...

in XBoX on Windows
    I was told to ask about this issue here by forza support- Everytime i open forza horizon 4...: After 30 to 40 seconds after i open the game it crashes on the startup screen. It's been doing this for the last week or so since i had to reinstall windows 10 for a separate issue. I have been...
  8. I cant make and Xbox Live account because my country isnt supported.

in XBoX on Consoles
    I cant make and Xbox Live account because my country isnt supported.: To the Microsoft devs! YOU SHOULD STOP SELLING your console in Romania if you dont start giving us the same rights as the others. I cant make an Xbox Live account, because the country isnt in the...
  9. Why is Disney Plus not supporting Dolby Atmos on the Xbox One?

in XBoX Games and Apps
    Why is Disney Plus not supporting Dolby Atmos on the Xbox One?: Its difficult to speak with the Disney Plus customer support at this time. Is there a fix in the works for xbox users to enjoy Dolby Atmos with Disney Plus? 18cb4c11-eea5-47a0-90fc-7da4b2201937
  10. Chromecast Support?

in XboX Insiders
    Chromecast Support?: Are there any plans to add Chromecast support to the Xbox game streaming preview app on Android? I have a Chromecast attached to almost every TV in my home. It would be great if I could have the...